We Helpen Je Graag! 

Veel Gestelde Vragen Move & Store

Bekijk onze antwoorden op de veel gestelde vragen van onze klanten. Andere vragen en of wensen? Stuur een e-mail naar info@move-store.nl. We helpen je graag verder! Bel tijdens werkdagen: +31 85 890 2145 voor meer informatie of advies.

Populairste Vragen

De afmetingen van een Move & Store Box zijn aan de binnenzijde 2,31 l x 1,42b x 2,22h (mtr). Dit is een ideale maat die zowel geschikt is voor grote en kleine meubelen. De box past precies op een parkeerplaats van een personenauto. Een Move & Store Box biedt ruimte aan zo’n 80 tot 100 verhuisdozen. Bij verbouwingen van een verdieping van een woning, leveren we vaak 1 a 2 Move & Store Box op locatie. 

Onze klanten doen dat gemiddeld in 20 tot 30 minuten. Ze hebben dan alles van te voren goed ingepakt en klaargezet. Je kunt direct beginnen zodra Move & Store voor je deur staat. Langer de tijd nemen om in of uit te laden? Overleg vooraf met de planning wat de mogelijkheden zijn. Met Move & Store voor de deur bespaar je veel tijd.

Dat kan gemakkelijk en snel via onze mensen op de planning. Plan een retour opdracht minimaal 7 werkdagen van te voren in. Per dag kunnen maximaal 4 klanten worden bediend. Dus VOL=VOL! Plan dus snel een beschikbare datum in overleg met de mensen van de planning.

We raden verhuisdekens van harte aan om je waardevolle spullen af te dekken of vast te zetten. Je kunt de dekens kopen of huren via de afdeling Planning. Stuur ons een mail (info@move-store.nl) voor meer informatie. De dekens liggen keurig op je te wachten in de Move & Store Box of worden opgestuurd. Na het uitladen laat  je de dekens gewoon in een Move & Store Box liggen. De kosten voor een deken is € 5,00 ex BTW. Gemiddeld bestellen klanten 6 tot 10  verhuisdekens per Move & Store Box.

Je huisraad wordt op goed beveiligde locaties van Move & Store opgeslagen. Op alle locaties zorgen we nauwgezet voor ideale klimaat condities. Daardoor krijgt je je huisraad precies zo terug zoals je ze hebt ingeladen. Zelfs als dit jaren duurt.

Alles over bezorgen en ontzorgen

Het is zeker mogelijk om meerdere Move & Store Boxen bij je thuis te bezorgen. Een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen heeft gemiddeld 4 PickupBoxen nodig. Als vuistregel kun je aanhouden dat je ongeveer 1 box per persoon nodig hebt.

Dagelijks kan je een reservering maken bij de afdeling Planning. Hierbij geldt wel, ‘wie het eerst komt, het eerst maalt’.

Per dag kunnen we circa 4 tot 6 transporten regelen. Dus VOL=VOL. Hoe eerder je reserveert en hoe langer van te voren des te groter is de kans dat er een datum beschikbaar is die jou goed uitkomt.

Bij het (retour) brengen van Move & Store Boxen moet je minimaal 7 werkdagen via je eigen inlog je opdracht hebben aangemeld. Als een datum niet meer aan te klikken is, dan zijn we volgeboekt.

Als je belt met onze afdeling Planning (085-8901245) krijg je binnen enkele minuten te horen of de door jou gewenste datum beschikbaar is. Tijdens de reservering krijg je meteen advies over het aantal boxen en de prijs voor de periode waarop je boxen wilt gebruiken.

We adviseren je in dit geval een opslagperiode tussen de 3 en 6 maanden te kiezen. Hoe langer je opslaat, hoe lager de prijs bij Move & Store. Op je eindfactuur vind er dan een verrekening plaats van het exact aantal afgenomen maanden en de prijs die daarbij hoort.

Jazeker, dat doe je eenvoudig in overleg met de afdeling Planning. Stel je hebt vijf Boxen nodig, maar je wilt drie Boxen op donderdag en twee op dinsdag. Je maakt dan eenvoudig twee aparte reserveringen.

Uiteraard kan dat. Staat jouw Move & Store Box in opslag en wil je de opslagperiode verlengen? Je hoeft dan niets te doen. De maandfacturen lopen door, tot je de retouropdracht online weer inplant. De opslagperiode eindigt automatisch op de datum dat we je box(en) weer terug hebben bezorgd.

Je kunt dit eenvoudig doen door tenminste 48 uur voor de dag van levering ons een e-mail te s turen naar: info@move-store.nl. Doe het wel op tijd. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de leveringsdatum valt, brengen wij € 100,- annuleringskosten in rekening.

Over jouw PickupBox

Ja dat kan, in magazijn. Via e-mail (info@move-store.nl) vraag je een bezoek aan. Geef dit minimaal 5 werkdagen voor een bezoek aan ons door. Je Move & Store Box (-en) bezoeken kan op doordeweekse dagen van 9:00 tot met 16:00. Er zitten kosten aan verbonden voor de handeling om je box voor bezoek klaar te zetten en na bezoek weer terug te plaatsen. Per Box en per bezoek rekenen we hier €25,- ex BTW voor.

Je kan een Box laden tot een maximaal gewicht van circa 800 kg.  Dat is veel en het is in de praktijk bijna altijd ruim voldoende. Echter, als een Move & Store Box onverhoopt toch te zwaar beladen is, kunnen we hem niet meenemen omdat de heftruck de Move & Store Box dan niet veilig kan optillen. We lossen dat op door een extra box bij je te plaatsen, zodat je spullen kan overladen en verdelen.

Een Move & Store Box is groot genoeg voor de huisraad van 1 á 2 personen. Vaak adviseren we een extra box ter huren zodat de box niet te zwaar beladen is en je spulletjes goed en veilig in je box kunnen staan. Om je een idee te geven, er gaan maar liefst 100 verhuisdozen in een box. Maar je mag ons ook even bellen of mailen voor praktisch advies.

Mobiele opslag versus traditionele opslag

Bij mobiele opslag komt de tijdelijke opslag naar je toe in plaats van omgekeerd. Je hoeft dus geen vervoer te regelen, te huren, geen borg betalen of een bus te besturen. Af en aan rijden neemt heel veel tijd in beslag en wat te denken van inladen van je meubels, overladen en weer uitladen op de tijdelijke locatie (inclusief alle helpers!). Dus reken je (tijd)winst maar uit met mobiele opslag die bij je thuis wordt afgeleverd. Met mobiele opslag bespaar je veel tijd, energie en vooral een heleboel hoop gedoe.

Wij zijn super efficiënt ingericht en dat werkt ook voor jou! Wij verwachten dan ook dat ‘mobiele opslag service’ de traditionele ‘self storage’ voor een groot deel gaat vervangen. Lees in onze reviews hoe onze zeer tevreden klanten de Mobiele Opslag van Move & Store ervaren.

Dat mag je helemaal zelf bepalen in samenspraak met onze afdeling Planning. We raden je aan dit minimaal 1 maand van te voren vast te leggen zodat je ruim de tijd voor de voorbereiding en omdat je dan zeker weet dat de door jou gewenste datum ook beschikbaar is.

Prijzen & Betalen

Zodra je reservering door de afdeling Planning is goedgekeurd, ontvang je de factuur voor de aanbetaling per e-mail. In deze e-mail zit een iDEAL betaallink van Mollie. Klik op deze link  en doe van daaruit je betaling.

Reserveer je lastminute (aflevering binnen 7 dagen), dan wordt de hele gekozen opslagperiode in rekening gebracht of een deel hiervan. Bij een langere opslagperiode, ontvang je maandelijks een factuur per mail. Als je jouw inboedel retour hebt gepland, sturen we een factuur met de verrekening.

Wil je in het weekend je Move & Store Box bezorgd hebben dan kan dit in overleg met onze planning en hiervoor wordt een toeslag in rekening gebracht.

De toeslag is € 100,-ex BTW voor de 1e Move & Store Box en voor elke opvolgende Move & Store Box € 50,- ex BTW.

In principe kan je kosteloos annuleren. Je kunt dit eenvoudig doen door tenminste 2 werkdagen (exclusief het weekend) voor de dag van levering ons een e-mail te sturen naar info@move-store.nl. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de reserveringsdatum valt, brengen wij € 100,- annuleringskosten in rekening.

Veiligheid en Zekerheid

Om de veiligheid en kwaliteit van je waardevolle spullen en onze dienstverlening te waarborgen kunnen niet alle goederen in een Move & Store Box worden opgeslagen. Denk aan gevaarlijke-, toxische-, ontplofbare-, ontvlambare-, gestolen en bederfelijke goederen. Voor een uitgebreide opsomming zie onze algemene voorwaarden.

In verreweg de meeste gevallen verzekert je inboedelverzekering ook de opgeslagen inboedel. Dit is ook veel beter, omdat de verzekeraar wel (de waarde) van je inboedel kent. Verzekeraars noemen dat tijdelijke dekking op een ander ‘risico-adres’ en willen dan graag weten dat de inboedel bij ons staat. Je inboedelverzekeraar biedt geen dekking voor transport en overslag. Daarvoor heeft Move & Store Box een verzekering afgesloten. Vergelijk je Move & Store Box met andere aanbieders, wees dan alert op dure en onnodige verzekeringen. Zo voorkom je dat je dubbel verzekerd bent. Je bent wel zelf verantwoordelijk tijdens het inladen van je opslagbox voor het goed verpakken en plaatsen van je goederen.

Wij als Move & Store Box team scheppen er eer in om je waardevolle spullen exact zo terug te brengen zoals je ze aan ons hebt toevertrouwd. Elke Move & Store Box heeft een dubbelwandig ontwerp die je inboedel optimaal beschermt en we hebben alleen zeer goed beveiligde en klimaat-geconditioneerde A-locaties. Daarnaast is je inboedel ook tijdens transport en overslag door Move & Store Box verzekerd.

Je sluit een Move & Store Box af met het gecertificeerde cijferslot. Dit blijkt in de praktijk een makkelijke veilige oplossing en je hoeft gelukkig ook niet te blijven wachten tot je boxen weer worden opgehaald!

Staat jouw vraag er niet tussen?

Wij staan voor je klaar!